Eindelijk! Je kunt nu de Vespa Elettrica kopen
Rolls Royce wordt vaak genoemd als het ‘beste van het beste’ wat een auto te bieden heeft. Of dat nog steeds het geval is weten we niet, toch worden opvallend goede merken in andere categorieën vaak “de Rolls Royce van … “ genoemd. Bij scooters is dat absoluut Vespa, de lijn scooters van Piaggio uit Italië. De eerste stadsscooter uit 1946 is nog steeds dé standaard waar andere retro scooters mee worden vergeleken. Jarenlang was er geen elektrisch model van dit iconische merk, en konden andere merken met elkaar concurreren. Nu kun je bij scooterkopenonline.nl de Vespa Elettrica kopen of leasen. Is dit de nieuwe koning van e-scooters?
€1432.65 in 3 termijnen leasen v.a. €77,- p/m Vespa Primavera custom kleur EURO5
Oorspronkelijke prijs was: €4,697.95.€4,249.95Huidige prijs is: €4,249.95.
Meer info
leasen v.a. €118,- p/m Vespa Elettrica
Oorspronkelijke prijs was: €6,699.00.€6,499.95Huidige prijs is: €6,499.95.
Meer info
€1615.98 in 3 termijnen leasen v.a. €87,- p/m Vespa Sprint S Justin Bieber 4-takt 50cc EURO5
Oorspronkelijke prijs was: €4,949.95.€4,799.95Huidige prijs is: €4,799.95.
Meer info
leasen v.a. €113,- p/m Vespa Sprint Special 4-takt EURO5
Oorspronkelijke prijs was: €6,999.95.€6,199.95Huidige prijs is: €6,199.95.
Meer info
leasen v.a. €113,- p/m Vespa Sprint Special 50cc 4-takt EURO5
Oorspronkelijke prijs was: €6,999.95.€6,199.95Huidige prijs is: €6,199.95.
Meer info
€1365.98 in 3 termijnen leasen v.a. €74,- p/m Vespa Sprint S Mat Grijs Custom rode sierlijsten
Oorspronkelijke prijs was: €5,439.95.€4,049.95Huidige prijs is: €4,049.95.
Meer info
€1365.98 in 3 termijnen leasen v.a. €74,- p/m Vespa Sprint S Mat Grijs Custom zwarte sierlijsten
Oorspronkelijke prijs was: €5,439.95.€4,049.95Huidige prijs is: €4,049.95.
Meer info
€649.32 in 3 termijnen leasen v.a. €35,- p/m Elektrische Scooter kopen
Oorspronkelijke prijs was: €2,099.95.€1,899.95Huidige prijs is: €1,899.95.
Meer info
€1549.32 in 3 termijnen leasen v.a. €84,- p/m Vespa Sprint scooter mat zwart
Oorspronkelijke prijs was: €5,699.95.€4,599.95Huidige prijs is: €4,599.95.
Meer info
leasen v.a. €91,- p/m Vespa Sprint Mat Zwart 4-takt 50cc EURO5
Oorspronkelijke prijs was: €5,439.95.€4,999.95Huidige prijs is: €4,999.95.
Meer info
Vespa, een begrip in scooters
Wat we nu ‘retro’ scooter noemen was ooit heel modern. In 1946 welteverstaan, net na de Tweede Wereldoorlog toen fabrieken van oorlogsmaterieel naar andere producten moesten overstappen. Piaggio had nog volop plaatstaal liggen en voorwielen van vliegtuigen. De bevolking had behoefte aan een vlot voertuig dat niet zo lomp was als de motorfietsen van die tijd. Toen kwam Piaggio met de “Vespa” ofwel de “Wesp”. Met een slanke taille, een zoemende motor en een lage instap, wat dames in staat stelde met een lange rok of jurk te rijden. Het was direct een succes, en de retro scooter is tot op de dag van vandaag een hit gebleven.
Niet altijd de eerste
Hoewel Piaggio dus hun tijd ver vooruit was in 1946, is dit zeker niet het geval voor e-scooters. Andere merken leveren al jarenlang elektrische modellen die soms heel netjes presteren. Eigenlijk best apart, want met innovaties als een mono-voorvork, gevlochten remkabels en een eigen draadloze multimedia systeem loopt Vespa nog steeds voor op de rest. Toch is een scooter op accu een ander verhaal, het heeft de ingenieurs en ontwerpers flink wat tijd en energie gekost om van verbrandingsmotor over te stappen naar een accu. Nu kun je eindelijk het resultaat, de Vespa Elettrica kopen. Waarom heeft dit eigenlijk zo lang geduurd?
Wel de beste
Er zijn enkele nadelen van elektrisch aangedreven voertuigen. Als eerste de beperkte actieradius, met één lading kun je slechts een beperkte afstand afleggen. Ook de laadtijd kan flink oplopen. Beide nadelen van elektrisch rijden zijn opgelost met de Elettrica. Zo kan de bromscooter uitvoering tot wel 100 kilometer afleggen op een volle accu, de snorscooter kan tot maar liefst 125 kilometer rijden. In praktijk zal dit wat lager uitvallen, toch zal het voor dagelijkse ritten ruim voldoende zijn. Heb je toch haast? Met slechts één uur laden zit de accu weer voor 80% vol, dat is heel erg snel dus. De laatste 20% gaat langzamer, dit spaart de accu waardoor het vervangen van de batterij niet zo snel nodig zal zijn. Het zijn dat soort details waarom de Vespa Elettrica niet goedkoop is, maar wel de beste wil blijven.
Vespa Elettrica leasen
Er is nog één mogelijk nadeel te noemen bij e-scooters en dat is de prijs. Een Primavera kopen is al een flinke uitgave, bij een Vespa Elettrica kopen komt er nog een flink bedrag bovenop. Omdat opladen goedkoper is dan bijtanken kun je een groot deel weer terugverdienen, het is wel een factor om rekening mee te houden. Je kunt de kosten spreiden door de Vespa Elettrica te leasen bij scooterkopenonline.nl, dan betaal je in 12 tot 72 termijnen. Zeker met de toenemende druk op benzine scooters is het helemaal geen gek idee om nu direct een goede start te maken. Een fluisterstille start zonder schadelijke uitlaatgassen dus.
Vespa heeft de lat voor elektrisch rijden een stuk hoger gelegd, hiermee verankeren ze hun naam als Rolls Royce van de scooters.